มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา
คำอธิบายรายวิชา
01134355 การส่งเสริมการขายและการตลาดกิจกรรม 3(3-0-6)
Sales Promotion and Event Marketing
พื้นฐาน (Pre-requisite)  01134111
ความหมาย ความสำคัญ วัตถุประสงค์ การส่งเสริมการขายที่มุ่งสูงผู้บริโภคคนกลางและพนักงานขาย การติดต่อสื่อสารกับการส่งเสริมการขาย การตัดสินใจเลือกการส่งเสริมการขาย บทบาทของผู้ส่งข่าวสาร ผู้รับข่าวสารและข่าวสาร การส่งเสริมการขาย กระบวนการสื่อสารทางการตลาด และการส่งเสริมการขายที่มีประสิทธิภาพ
Definition, importance and objectives of sales promotion. Consumer promotion, trade promotion, sales force promotion, communication and selling promotion. Decision to select sakes promotion tools. Roles of sender, receiver and message of sales promotion. Marketing communication process and the effectiveness of sales promotion.